CS-club - český a slovenský zahraniční klub

CS-CLUB je uzavřený soukromý internetový diskusní klub, provozovaný ze serverů mimo území České republiky. Nelze se na něj přihlásit přímo. Zájemci o účast, kontaktujte, prosím adresu prilisdlouhonamori@gmail.com. Tento blog uveřejňuje články Ross Hedvíčka a dalších účastníků cs-clubu.

Tuesday, December 19, 2006

Emigrace nebyla jen prebrodit Rio Grande...

Zase tam v Cesku vedou jakesi zabomysi valky. Pres Jiriho Vanka se ke me dostala vymena emailu mezi radou lidi z Ceska, ktera vrcholi tim, ze John Bok velmi prisne kara Jana Sinagla. Prisne a dost blbe - abych tedy nenapinal. Email je dlouhy, ale prikladam ho zde cely, aby vam nic neuniklo - muj komentar je pod textem.

----- Original Message -----
From: John BokSent: Sunday, December 17, 2006 3:59 AMSubject: RE: Podivni Motejlove, Jemelici a Holeckove -

Na hrubou diru zasadne patri hruba zaplata

Je priznacne, ze Sinagl, ktery statecne opustil komunisticke ceskoslovensko, aby jako prumerny emigrant cosi nepodstatneho delal ve Svycarsku a zase se statecne vratil az davno po listopadu do Ceske republiky, nas poucuje o tom, co je to demokracie a pravni stat, co to je moralka a byt statecny a halasne dava najevo svuj nesouhlas se vsim, co nesouhlasi s nim. Nevim proc vlastne utekl do ciziny, nevi to nikdo. Snad to vi on sam. Jsem presvedceny o tom, ze by se pri prvnim vyslechu ve sluzebnach StB sesypal a byl by ochotnym praskacem a ze by po prvni CPZ nebo vazbe vybleptal i to, co by nevedel. Kdyby byl skutecne tak cestny a statecny, jak se svym teatralnim vystupovanim snazi presvedcit verejnost, nebyl by odesel. Ach ano, kazdy se muze zmenit. Proc vsak az tehdy, kdyz uz za to nehrozi vyhazov z prace, odebrani zakladnich prav, telefonni linky, ridicskeho prukazu, pasoveho dokladu, uplatneni sve profese vzdelani, zakazu deti studovat.
Tim, jak si prisvojuje pravo na jedinou pravdu, tu jeho, kterou vnucuje druhym, je zcela podobny komunistum nebo presneji kdejakemu fanatikovi, kteri maji patent na vse a kteri jsou humusem pro vznik jakekoli totality. Kriklouni, kteri hodne krici, toho vetsinou ve prospech druhych maloco udelaji.
Kdybych nebyl presvedceny o tom, ze pan Sinagl je dusevne chory, musel bych mu za vsechny invektivy, ktere za tu kratkou dobu po svem navratu, co se snazi svoji nicotnost za kazdou cenu zviditelnit, nafackovat, tak jak to udelal pan Macek psychopatovi Rothovi.

Pravdou je, ze jsem pri nasilnem zachazeni justicni straze s pani Masinovou pri soudnim jednani ve veci pana Hucina nevyvadel jako Sinagl, za to jsem je durazne vyzval, aby se k ni chovali slusne a snazil se jim v tom zabranit. Urazet soudce a vyhrozovat mu, tak jak to provozoval Sinagl, muze sice pusobit efektne, ale nijak to nekultivuje justicni prostredi a uz vubec to neni v prospech prosazeni prav nespravedlive souzenych. Na rozdil od Sinagla jsem byl duvernikem pana Hucina a kdybych nesmyslne a postpubertalne trojcil jako Sinagl, asi bych nemohl absolvovat vsechna soudni jednani, ze kterych byla podle a neopodstatnene vyloucena verejnost.

Nebyl to Sinagl, kdo hned po zatceni vyzval s Premyslem Vachalovskym prezidenta Havla, aby udelil Vladimirovy abolici a kdo napsal „Zalujeme“, ktere odmitly vydat vsechna media, nebyl to Sinagl, kdo z kolegou ze Salamouna nebo s Premkem Vachalovskym navstivil Vladimira v Pankracke veznici a mel konflikt se zmetkem vysetrovatelem Starym a nebyl to Sinagl, kdo podal tr. oznameni na zalobkyni Sromovou, nebyl to on , kdo podal navrh na karne rizeni se soudcem Jelinkem, ktery hrube upiral v nemalo situacich Vladimirovo pravo na spravedlivy soud. Nakonec i to se zlepsilo. Tusim, ze Sinagl dodnes tezce nese, ze duvernikem nebyl on. On „statecny bojovnik“ za lidska prava.

Ve Svycarsku by byl za sve jednani, invektivy vuci institucim a jedincum davno zalovan nebo stihan a pravdepodobne vypovezen ze zeme, pokud by byl ve stavu cizince, jako je ve vztahu k Ceske republice. To co je mu v teto zemi tolerovano dokazuje, ze je tu vuci blaznum vice tolerance nez ve Svycarsku.
Jsou jedinci, kteri by chteli byt, pro vyhody, ktere to prinasi, obcany vice statu. I to samo o sobe neco vyjadruje. Spisovatel Honza Benes je obcanem USA, a ac ho k jeho materske zemi poutaji nejen rodne koreny, materstina a vse co dela vlast vlasti, zustal verny zemi, ktera mu poskytla domov a prava, ktera mu byla v jeho rodne zemi upirana. I to je vizitkou charakteru.

Sinagl by chtel byt ceskym obcanem a zaroven si ponechat to svycarske. I to hovori o charakteru.
Nehodlam s troubou jeho formatu polemizovat ci si dopisovat. Nestoji mi za to, nebot svuj cas, pili, energii a intelekt venuji necemu mnohem potrebnejsimu. Pomoci tem, kteri z vetsiny nemaji tolik publicity a podporu verejne znamych osob, jakou ma pan Uzunoglu, ktery take patri k lidem, kdyz neni po jejich, tak jste nepritel. Mnohym z tech, kteri freneticky, nekriticky a bez znalosti spisoveho materialu si take honi sve triko ve veci pana Uzunoglu, vuci kteremu se organy cinne v trestnem rizeni zachovaly jednoznacne nezakonne az trestne,krivdy a nespravedlnosti na bezpoctu neznamych a pro media a verejnost bezvyznamnych lidi, jsou zcela lhostejne.

Kym opravdu Sinagl je, dokazuje svym nazorem, ze jenom protoze je o tom presvedceny, mi doporucuje abych vyhodit ze spolku Salamoun pana Jemelika. Jinak si o mne, dle neho, budou myslet lide, ze jsem take zmetek. Jaci lide? Jako je on? Necht si to mysli.

Jaksi mu unika, ze jsou to zpusoby, ktere pouzivali a pouzivaji komuniste. Vylucuji partaje. Obcanska sdruzeni se drzi demokraticky a nikoli diktatorskych zasad. Ve spolecenstvech, kde lide vykonavaji svoji cinnost dobrovolne a nezistne, se demokraticky voli a o tom, zda bude nucen nekdo opustit jejich rady, rozhoduje valna hromada, nikoli diktatori ndbo predsedove na prani Sinagl.. Jak videt ani pobyt ve Svycarsku nezbavil Sinagla bolsevicke nakazy.

Nemohl by uz nekdo verejnosti sdelit, cim byl a co delal tento „rytir bez vady a hany“ pred tim, nez emigroval. Kdyby Sinagl vykonal jen desetinu toho, pro nespravedlive stihane, jako muj kolega a pritel pan Zdenek Jemelik, mohl by si, i pres svoji predlistopadovou zbabelost zbeha, mozna prisvojit moralizovani druhych, kterym nesaha ani po kotniky. Nakonec se ukazuje, ze si Sinagl a Paroubek jsou v mnohem podobni, jen s tim rozdilem, ze jeden se k moci dostal a ten druhy ze zavisti, ze ji nema, stal bojovnikem za jakesi svobody. Jinak pouzivaji obdobny slovnik. Vlastne pardon, Sinagl pouziva Parobkuv. Aspon co se sibalu tyce.
Tusim, ze Sinagl skrzeva paranoiu velikasstvi, ma dojem, ze mu na jeho maily, kterymi kdekoho obtezuje, musi kazdy odpovedet. Mel by se nechat vysetrit na psychiatrii. Urcite by se ulevilo jemu i mnohym jinym. Jesteze neni jemu podobnych lidi tolik, jako jim zminovanych gembleru. To by pak opravdu byla nase spolecnost ohrozena. Lide posedli utkvelosti mohou byt nebezpecni.

Myslim si, ze by Sinagl mel dat prednost svycarskemu Naturalu 95 a nejen jemu, kdyz mu vse ceske tolik vadi. Mohl by se pak o 1/3 dostat dal, coz bych mu ze srdce pral.
John Bok
V Praze 17.12.2006
­­­­­­­­­­­­-

Jan Sinagl neni zadny muj oblibenec, ale musi se mu priznat, ze ma casto pravdu. Na ceske pomery PRILIS casto. Neni pak pochyb, ze velke mnozstvi lidi drazdi a sere. I ja dostavam jeho emaily, neobtezuji mne a jsem tomu rad. Jan Sinagl si nehraje na funkcionare, naopak John Bok k tomu ma uz chvili vyrazne sklony.
Predhaneni se, kdo je koho duvernikem hranici se smesnosti. Casto opakovana doporuceni z Ceska na adresu emigrantu - o tom, ze by se meli nechat psychiatricky vysetrit uz jsou taky stara vesta.

Z celeho sporu mne zaujalo jen nekolik veci: Sinaglovi je vycitana emigrace (ano, prosim!), pak udajna neslusnost k ceskym velicinam a organum a tajemne naznacovani, co Sinagl delal pred emigraci. Nevim a je mi to jedno (ja jsem jezdil hovnocucem - muze to nekdo trumfnout?), pokud emigroval, ma u mne znaminko plus. Pokud se z te emigrace vratil a je neslusny k ceskym neo-komunistickym velicinam - tak u mne ma druhe plus.

Osobni historie Johna Boka je mi znama, a ze prosel vezenim a dlouholetym sikanovanim ze strany lidi, kterym dnes temer leze do zadku, to neni vina Jana Sinagla nebo neco, co by mohlo byt Sinaglovi vycitano. A vycitat nekomu emigraci - to uz je opravdu prilis. To uz vam vsem v Cesku opravdu jebe? Emigrace nebyla jen prebrodit Rio Grande. I jen obycejny zivot a prace v normalni civilizovane spolecnosti ma v mych ocich mnohem vetsi kredit, nez zivot disidenta v komunismu. A jeste navic ve svetle toho, ze to disidentstvi dodnes neprineslo ty spravne vysledky. A nebo to je to kuri oko, na ktere Sinagl slapl? Promarneny zivot v disentu a dnes jsou u moci stejni komuniste jako predtim? To je opravdu na psychiatra. Ale kdo by se mel nechal vysetrit? Sinagl urcite ne.

Ceska republika a ceska spolecnost se svou geneticky imprintovanou nenavisti vraci zpatky do Mongolska. Nikoliv do Evropy. Vite o tom, ze za vlady Cingischanova syna Ogedeie v roce 1241 se hranice Mongolske rise prekryvaly s hranicemi "zemi socialistickeho tabora" - Mongolska rise koncila pred Vidni, ale obsahovala pozdejsi Ceskoslovensko, Madarsko, Polsko, atd.? No neni to zajimave? Ejj, moc tezko se kraci do Evropy v laptich. Ceska spolecnost casto s velkym nadsenim prijme za sve vselijake zcestne ideologie davno po tom, co uz vsude jinde vysly z mody, at uz je to anti-semitismus, komunismus, anti-amerikanismus a nebo nezduvodnitelna nenavist vuci emigrantum.

A Bokovo karani Sinagla, ze neni slusny k ceskym neo-komunistickym soudcum a justicnim organum je pak uz jen absurdni tresnickou na vrcholu dortu. Bokuv kamarad Havel najmenuje KOMUNISTICKE soudce do DOZIVOTNICH funkci a Bok chce nekoho nabadat, aby byl k takovym soudcum slusny? Vy ostatni tohle muzete preskocit - John Bok rozumi anglicky: ARE YOU OUT OF YOUR FUCKING MIND???

Ctenar mi vcera poslal mailem Jirankuv kresleny vtip. Jsou tam dve jeho typicke ceske postavicky a jedna kaze druhe: " Tady se vzdycky hodne udavalo, pane. Za Nemcu i za komunistu. Ale slusne, dycinky slusne!"

Na co si to tedy porad hrajete, voresi?

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Quote: "Sinagl by chtel byt ceskym obcanem a zaroven si ponechat to svycarske. I to hovori o charakteru." ....Dobry boze a co je na tom? Dualni ci multiobcanstvi je v hodne zemich samozrejmosti, cesko se k nim ale bohuzel nepocita. Stale se zda, jakoby prevladal nazor o cs obcanstvi jako cosi exkluzivniho, jakysi drahy poklad ci co. Pane Bok, vzbudte se! Cesko je prilis bezvyznamana zeme, nevynika temer vubec nicim krome postkomunistickych nazoru jako nesmyslny nazor o exkluzivite obcanstvi jednoho statu. Nebo je za tim ceska zlodejna a strach aby se "ti zvenku" nezacali hlasit o to co jim bylo sproste cechy ukradeno??

Tuesday, December 19, 2006 at 5:50:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Sinagl by chtel byt ceskym obcanem a zaroven si ponechat to svycarske. I to hovori o charakteru."

Typicka bolsevicka fraze, jeste by to chtelo zarecitovat bajku o zradnych emigrantech. Po zbaveni Ceskoslovenskeho obcanstvi v roce 1978 mam jen australske, vystacim si s nim ale v zadnem pripade neodsuzuji lidi kteri maji obcanstvi dve, je to jejich rozhodnuti, jen jejich. Jen hlupakovi nacichlemu bolsevismem
muze vadit kde clovek zije a jaky pas ma v kapse.

Tuesday, December 19, 2006 at 7:12:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Kdo je JOHN (Jan) Bok? Svým dopisem neuráží jenom pana Šinágla ale všechny emmigranty, kterým se podařilo utéct před komunismem, než je ten režim stačil zavřít. Nejen v mém případě, ale stovek dalších. Že se to nepodařilo panu Bokovi,ať už jsou důvody jakékoliv, není naší vinou. Jeho názory jen potvrzují to, jak komunistická vězení dovedla i převychovávat své svěřence. Tedy vymývat mozky. Naštěstí, doufám, se jim to dařilo jen u málo jedinců. Asi těch, co si pak vysloužili nějaké výhody. Znám ale i takové, co byli opravdu mučeni a přežili. Bohužel mnozí ne, včetně mého strýce. Ten nebyl ve fešáckém vězení, jako pan Havel, nebo i Bok. Jim pak jen můžeme děkovat za maras, který Českem vládne.
Jerry

Tuesday, December 19, 2006 at 7:21:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Jestli se nemýlím, tak s panem Šináglem jsem se setkal jako se švýcarským sokolem nejdříve krátce po r. 1989 v rakouském Oetzu, kde se scházejí hlavně sokolové z emigrace k uctění památky Miroslava Tyrše. Pak jsem jej zahlédl jako cvičence mezi švýcarskými sokoly na Strahově.
Jeho vystupování dnes se nemusí každému líbit, ale v době, kdy se proti všem současným neblahým důsledkům bývalého komunistického režimu staví stále méně Čechů, je tříštění sil velkým luxusem. Každý přispívá tomuto "čtvrtému" odboji jak umí. Nevím o nějakém všemi uznávaném koordinačním centru. Takže na závěr i na adresu Johna Boka vyzývám k větší toleranci.
JS

Wednesday, December 20, 2006 at 4:33:00 AM EST  
Anonymous Anonymous said...

73% zakladajicich clenu Charty byli exKSCiste z tech starsich byli mnozi exStaliniste (Hajek, Sabata, Lis). Tech 73% exKSCistickych chartistu nevystoupili z KSC, oni byli vylouceni svymi soudruhy (to byl vnitrostranicky boj o moc a korytka). Chartiste verejne prohlasovali ze nechteji demontovat nadvladu KSC. Tech zbyvajicich 27% Vasku byli kolaboranti nebot spolupracovali se 73% exKSCistu. Tato exKSCisticko-KOLABORANTSKA CHATRA prevzala moc spolu s prognostickou chatrou (pracovali pro UV KSC) a spolecne ZPIRATIZOVALI majetky puvodnich soukromych majitelu znarodnenych CESKOZLODEJEM Edou Benesem a/nebo vyvlastnenych, zabavenych a jinak ukradenych dnesnimi exKSCisty. Skoda, preskoda ze eStBaci s tou chartistickou chatrou nezaticili jako se Slanskym, Clementisem, a s Husakem ktery byl disidentem za nesrovnatelne tvrdsich podminek nez chartistickolaborantskej Vasek.

Wednesday, December 20, 2006 at 10:18:00 AM EST  
Anonymous Anonymous said...

Boku, ty mas evidentni problem...potreboval by si par facek za nekolik frazi, ktere si napsal, ty jsi pro me necitelny a to, ze si dostal pres drzku od bolsevika te neopravnuje, aby si takhle s nekym zametal, kdo si myslis, ze jsi? Se Sinaglem take v mnohem nesouhlasim (hlavne ve stylu podani), ale to neznamena, abych se do nej takhle opiral. Porad lepsi on nez nejruznejsi sametaci, krivohubove, filipove a milion podobnych.
P.S.: ty bys delal v emigraci jako co? prezidenta? soudce? asi bys byl rad, ze bys vymetal kominy(nic ve zlem porti tem co tuto buhulibou cinnost vykonavaji). Tihle velci CESI tveho typu, z tech je mi akorat na zvraceni..

Daniel Mericka, Praha

Wednesday, December 20, 2006 at 10:27:00 AM EST  
Anonymous Anonymous said...

Jednou u stolu pri horlive diskusi jeden z ucastniku, Ind, ktery toho moc nenamluvil, vzal tuzku s gumou, nakreslil dve cary ruzne delky a polozil tuzku na papir. Zeptal se sediciho naproti nemu, jak udelat obe cary stejne dlouhe. Dotycne vzal tuzku a tim ze lezela tuhou smerujici k nemu, mel aktivni gumu. Vygumoval kud te delsi cary a podival se na Inda. Ten rekl, ze je to reseni, nakreslil znovu dve nestejne dlouhe cary a opet polozil tuzku. A zeptal se cloveka po sve pravici, aby udella totez. Ten vzal tuzku, ktera cnela ven tuhou a prodlouzil kratsi caru na delku te dlouhe. Ind ze to je take reseni. Chvili bylo ticho, protoze nikdo vlastne nevedel, co to melo vse znamenat. A nekdo se zeptal Ind na to rekl, ze obe reseni jsou mozna a ukazuji, jak pristupujeme k zivotu. Muzeme se snazit snizit druheho na velikost sve malosti nebo se snazit vyrust na velikost druheho. Nevom jestli to na vsechny zanechalo takovy dojem jako na mne, ale myslim si ze ano.

Pan Bok svym textem, pokud jej napsal, je spise ten gumujici. Protoze nemuze ze sebe vytlacit nic lepsiho, snazi se snizit toho druheho. A neni vibec podstatne, jeslti ma pravdu on ci pan Sinagl. Jde o zpusob diskuse.

Co se tyce vicero obcanstvi, jsou lide kteri se s nimi rodi. Dite Svycara a Cesky, narozeny v USA, bude od prvniho vdechnuti obcanem tri statu. Protoze vylucnost ceskeho obcanstvi se tyka pouze naturalizace. Pokus nekterych zemi limitovat sve obcanstvi je pokus o definici, ze proslusnost k jedne zemi znamena exkluzivitu sounalezitosti s touto zemi. To muze platit pouze tehdy, jestlize statni prislusnost je nad moralkou. Pro lidi kteri stavui moralku nad zakony vicero obcanstvi nepredstavuje problem, protoze se chovaji jak jim prikazuje moralka, ne zakony zemi, jejichz jsou obcany.

Protoze v zavislosti na typu zeme, jeji zakony mohou byt moralni ci nemoralni. Jestlize nikdo normalni nediskutuje o nemoralnosti Hitlerovy rise, velka cast ceskeho a vubec ex-sovetizovaneho obyvatelstva trpi Stockholmskym syndromem (uneseny prijme argumentaci unosce). Do urcite miry je to pochopitelne - nacismus trval 12 let, v Cesku 6. Komunismus trval v Cesku 41 let. Eliminace nasledku teto situace neni linearni funkci trvani podruci. Nevim jestli je exponencialni, ale bude trvat vicero desetileti, nez Ceska spolecnost bude nejenom de jure, ale de facto spolecnosti demokratickou. Mojzis dle Bible vandroval 40 let po pousti a stejne nebmohl vstoupit do Zeme zaslibene. Jenom nova generace, ktera neznala utlak, tak mohla ucinit. Kdyz se divam na Grosse a jine mlade vlky ceske politiky, myslim si, ze to potrva dele nez tech 40 Mojzisovych let.

Jsem pesimista? Ne, spise realista. Myslim si, ze jednim z hlavnich brzd ceskeho charakteru je zavist, nazorova netolerance a snaha svejkovat, balamutit. Kdo nekrade okrada rodinu zije dale i kdyz komunismus je de jure pryc. Pisi de jure protoze v Cesku nedoslo k "dekomunizaci", jako doslo po valce v Nemecku k nedacifikaci. Neslo to odsoudit lidi a nechat je desitky let ve vezenich a ty nejhorsi povesit. Slo o to, aby legalni system legalni cestou verejne prohlasil ciny jednotlivcu i skupin jajko nelegalni, byly-li nelegalni podle zakony tehdejsi doby. Poslat stareho Grebenicka do vezeni nebylo dulezite. Dulezite bylo ho odsoudit. Pak mu mohli dat odklad nastupu trestu. Takhle usel lidske spravedlivosti jako ji usel Adolf Hitler. Hitler ji usel, protoze spachal sebevrazdu. Grebenicek ji usel, protoze legalni system v Cesku byl a je prospikovan lidmi Grebenickova razeni a stoupenci jeho nazoru a ti nemeli zadny zajem takove odsouzeni pronest.

Pan Hedvicek z toho obvinuje pany Havla a Klause. Chapu, ze p.Havel si mohl myslet ze Sametova revoluce je lepsi nez madarska (1956). Ale dnes vidime, ze moralni cena, kterou za to ceska spolecnost plati je prevelika. A jeste nevidim toho placeni konec.

Zdravi Charles Wiener
charles.wiener@bluewin.ch

Wednesday, December 20, 2006 at 7:55:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Rikat o nekom komu se podarilo uprchnout z vezení "zbeh" a jeste "zbabely" je opravdu hodno toho nejhnusnejsiho cloveka, pokud se to da clovekem vubec nazvat. To ze se mozna stane min. zahranici CR clovek se svycarskzm pasem, (Schvarzenberg) a jeste slechtic urcite donuti tohoto podcloveka ke skoku z okna. To by preci nemohl prezit...Vubec neznam historku Sinagla, ale kdyby se Sinagl jmenoval Bok, tak by ho Bok nazval Levobockem... aby ho po cesku zranil...

Saturday, December 23, 2006 at 11:47:00 AM EST  
Anonymous Anonymous said...

Veta jenz vam lezi v zaludku je:

"Urazet soudce a vyhrozovat mu, tak jak to provozoval Sinagl, muze sice pusobit efektne, ale nijak to nekultivuje justicni prostredi a uz vubec to neni v prospech prosazeni prav nespravedlive souzenych."

A je v ni jasne napsano, ze ac J. Bok s neslusnymi oznacenimi soudce souhlasi, nesouhlasi s tim, aby to Sinagl predvadel pred jednanim, nebot to neni slusne (neco jako - dejte mu sanci, at se projevi a odsudte potom, ne?) a hlavne (coz je nejpodstatnejsi a zcela vam to uniklo) to nebylo v zajmu Hucina.

Strucne a jasne, chovam se slusne dokud se ten druhy neprojevi jako grazl. Jestlize druheho predne odsoudim a urazim, nemohu se pak divit, ze se zachov jako grazl,
kdyz jsem mu k tomu napomohl - zavdal duvod. O to jedine tady slo.

Jeho jednani bylo proste a jasne kontraproduktivni.

Monday, December 25, 2006 at 2:32:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

"Slo o to, aby legalni system legalni cestou verejne prohlasil ciny jednotlivcu i skupin jako nelegalni, byly-li nelegalni podle zakonu tehdejsi doby."
Dekuji za celou poznamku pana Wienera. Vyse uvedena veta je pak podle meho nazoru jadrem dnesnich "verejno-politickych" a mozna i nekterych osobnich problemu ceske spolecnosti.
Nelze vsak ocekavat, ze se v ceske kotline kdy budou veci tohoto druhu nazyvat pravymi jmeny. Obecny cesky narod na to nema, podivat se na sebe do zrcadla.
Zdravim Vas srdecne a preji skvely rok 2007 - at jste v cizine nebo v Cechach. Jirina Vystejnova

Monday, January 1, 2007 at 9:43:00 AM EST  
Blogger Unknown said...

Tak tady čtu názory lidí jistě mnohem strších a zkušenějších než jsem já.Ale.. Nemohu se při čtení některých příspěvků(leckdy na hranici srozumitelnosti) ubránit lehkému úsměvu.Proč?Protože, ač starší a jistě zkušenější tito lidé,jejich názory jsou trochu dětinské.Oni už by přeci měli za ta dlouhá léta života vědět, jak se svět točí a lidé ,jako jen další živočichové na této planetě s ním.Co je míněno?Je míněno to,že vše co se lidského života na této planetě týká se neustále opakuje.Člověk jako tvor je stále stejný,ať se ho kdokoliv snaží obléci do funkcí,stranické či jiné činnosti,která ho nějak zviditelní nad ostatní lidi.Jedno mu zůstává stále nezměněno tj.mysl na přežití a pokud možno,aby to moc nebolelo a vydrželo co nejdéle.Tomu podřizuje celý jeho život.Pak jsou tu jeho spoludruzi,kteří chtějí to samé a pak už je to jen o tom,kdo je schopnější,a jaké k tomu používá po celý jeho produktivní život prostředky.Pokud si proto takto zjednodušíme vše co se člověka týká,pak jakékoliv žabomyší války mezi lidskou populací,které nic nevyřeší jsou zbytečné a poslouží jen jako určitý druh zábavy.Je jen na každém, zda svou nelibost či libost,ke svému druhovému protějšku dává k posouzení i dalším spoludruhům a nebo to řeší jen mezi čtyřma očima.Pokud ta nelibost je a byla vyjadřována jen tzv. mezi čtyřma očima, bylo to vždy dobře nebo při nejmenším lepší,než každá jiná nelibost,která vedla z většiny k různým formám válek a fyzickým poškozením svých spoludruhů.Je možné si dělat názor o životě spoludruha jen pokud ho znám a vím jak se chová dlouhodobě.Ostatní formy poznání které mají vést k hodnocení chování svých spoludruhů jsou nepřijatelné a chybné. Chtěl jsem tuto diskusi svým příspěvkem posunout trochu jiným směrem bez ambicí něco nebo někoho měnit.Děkuji za přečtení.Hofman.

Sunday, August 19, 2007 at 1:50:00 PM EST  

Post a Comment

<< Home

TOPlist