CS-club - český a slovenský zahraniční klub

CS-CLUB je uzavřený soukromý internetový diskusní klub, provozovaný ze serverů mimo území České republiky. Nelze se na něj přihlásit přímo. Zájemci o účast, kontaktujte, prosím adresu prilisdlouhonamori@gmail.com. Tento blog uveřejňuje články Ross Hedvíčka a dalších účastníků cs-clubu.

Tuesday, January 16, 2007

Posledni dopis Pavla Wonky

(napsaný ve vazbě v Hradci Králové, adresovaný JUDr. Milanu Jelínkovi, který tento dopis předal rodině Pavla Wonky až po dvou letech)

AP Hradec Králové Pavel Wonka
dr. Jelínek nar. 23. 1. 1953

Vážený pane doktore!
Telegraficky…
Nechávám si psát dopis.
Několik dní jsem o sobě nevěděl. Zvracím. Vše se se mnou točí. Jsem zcela bez vlády. Jídlo jsem měl naposledy před zatčením. Nemohu ani pít, zase odstraňuji suché koráby, abych mohl dýchat. Všechnu tekutinu zvracím. Nevím, jak dlouho vydržím. Včera večer jsem se po několika dnech probral k sobě. Díky studeným obkladům spoluvězňů. Díky neustálým výplachům úst vodou se držím při životě. Spolknout nic nemohu.
Žádám Vás o okamžitý zákrok ve všech možných směrech a okamžitý výslech rodiny. Nedejte na to, jak je věc navenek deklarována. Trpím i bolestmi pohybového ústrojí a ledvin. To víte, ležet na břichu, pod otevřeným oknem celý týden není legrace. Bylo proti mně použito mnohé mučení a násilí. Něco bylo deklarováno jako zdánlivé. Legální, něco skrytě. Od toho prvého mám zmrzačené ruce. Od druhého další části těla. Najdou se totiž tací, kteří mne dokázali bít pendrekem do hlavy a zmrzlých prstů u nohou, i při přenášení k lékaři. Podejte oznámení u OVP Hradec Králové a inspekce ESV. Případně úkol přeneste na rodinu.
Návrh na potrestání ani rozhodnutí o vazbě nemám. Vazbu měl nařídit OS Trutnov, 3 T, dr. Horvátová. Ve věci jsem podal u JUDr. Mjartana stížnost obecnou i do vazby. Vazba uvalena v bezvědomí a bez výslechu strany. Porušení § 2-1, 5-6,-13 tr. ř.
Po nadiktování jsem zcela vyčerpán. Převezměte aktivní obhajobu sám ve spolupráci s rodinou. S rodinou se vždy informujte, nevím, zda situaci přežiji. Věznice mě ani nemá čím krmit, co bych snad mohl jíst. To jsem si uvědomil dnes, když jsem nedostal snídani. Sám již nemám tu sílu utrpení dále snášet.
Intervenujte osobně u KS Hr. Králové. Pro případ mého převezení jednejte o zastoupení zastoupení při návštěvě doktorem Motelem, AP Praha 1.
Děkuji
H. K. 16. 4. 1988 Pavel Wonka

K vystěhování: Základní formulář zůstal na OVS Trutnov. Zbytek papírů je asi ve vězení.
Rád bych dostal mléko a žádám o něj. K jídlu a k pití nemám nic. Vodu zvracím. Dostávám ji do sebe tak, že vyplachuji ústa. Nemohu ji spolknout. Dále tím, že si motám hlavu do mokrých ručníků. Vše se se mnou točí. Nemám na nic sílu. Žádal jsem lékaře. Omdlévám a nevím o sobě. V mé knihovně je kniha České středověké právo útrpné. Čtěte v ní.
Čekám okamžitou návštěvu. Nechte mě převést. Sám se neudržím na nohách, dnes sám se opět položil, když mě donesli na záchod. Doufám, že se Vaší návštěvy dožiji. Rodinu informujte telefonicky. Ve Vrchlabí došlo k přečíslování telefonních čísel – Končím.

KOMENTÁŘ:
Tento dopis Pavel Wonka nadiktoval několik dní před svou smrtí některému svému spoluvězni. Dopis je psán poměrně nečitelně, je plný překlepů, gramatických a interpunkčních chyb a chybějících slov apod.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

chudinka, to bylo naprosto nelidský, o Pavlu Vonkovi, jsem vždycky četla jen krátkou informaci, ale že jej utýrali k smrti, to jsem nikde nečetla, a co je s tou Dr.Horvátovou, je zavřená, nebo již není na světě,je to strašný, to je jak z padesátých let.Doufám, že je ta Dr.Horvátová zavřená.. a nebo by se měla bát jít na ulici..
marie dubanová.

Saturday, January 20, 2007 at 4:43:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

přečetla jsem si ten hrůzný příběh ještě jednou :"návrh na potrestání ani rozhodnutí o vazbě nemám" - v roce 1988, přesně takhle zavřeli mého tatínka v padesátých letech - bez soudu, a bez viny, komunistické gestapo si pro něho přijelo a zacházeli s ním asi podobným způsobem...copak to nikdy neskončí, a my mlčíme...
marie dubanová.

Saturday, January 20, 2007 at 4:50:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Nejsem si presne jist (ale lidi z Ceska mne moc radi opravi, to oni miluji), ale myslim, ze ta soudkyne Horvatova DODNES v tom meste soudi, protoze to tehdy byla mlada zenska. Neco jsem slysel, ze byla mezi temi co je Vaclav Havel najmenoval soudci na dozivoti.

Saturday, January 20, 2007 at 6:27:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

To snad není možné, přece prezident Václav Havel, nutně musel vědět - kdo je Pavel Vonka a zcela určitě věděl "že díky Dr. Horvátové",byl Pavel Vonka - utýrán k smrti,jak tedy mohl,takového člověka, pakliže je vůbec Dr.Horvátová - člověkem, jmenovat doživotním soudcem, snad ne,proto, aby mohla ve svém "bohulibém" díle pokračovat ??
marie dubanová.

Sunday, January 21, 2007 at 1:00:00 PM EST  
Blogger mM said...

Pavel Wonka a jeho příběh je k přečtení na serveru TOTALITA.

Jiří Wonka je bratr zemřelého a píše o něm Milan Hulík na CS Magazin.

Je to něco šíleného.

Sunday, January 21, 2007 at 5:36:00 PM EST  
Anonymous Anonymous said...

Děkuji za odkaz, četla jsem o Pavlu Vonkovi všechno "co se nám předkládalo k přečtení", o té hrůze, že je ve vězení Pavel Vonka, a že je na invalidním vozíku,jsem slyšela ješte ze Svobodné Evropy, ale to jakým způsobem s ním nakládali a ten jeho poslední dopis, to je strašné a vědomí, že "za odměnu" je dr.horvátová - doživotní soudkyní, tak to má člověk pocit "zanechme všech nadějí"..marie dubanová.

Monday, January 22, 2007 at 6:58:00 AM EST  
Anonymous Anonymous said...

Jaky disident? Běžte se zeptat do Vrchlabi co to bilo za hajzlika

Tuesday, April 22, 2008 at 12:03:00 PM EST  

Post a Comment

<< Home

TOPlist